10.04.2023

Natalija Mitković

Kako Otvoriti LinkedIn Nalog – Značaj Poslovne Društvene Mreže za programere

 

Ukoliko se i dalje pitate da li je zaista potrebno da otvorite Linkedin nalog – jednostavan odgovor je da! Studije su pokazale da čak 97% regrutera redovno koristi ovu platformu u potrazi za kandidatima. Pored porfolija i biografije, neophodno je da redovno ažurirate i svoj LInkedin profil, kako biste sebi omogućili što bolju vidljivost na tržištu rada. 

To potvrđuje i činjenica da kandidati koji uredno održavaju svoj profil imaju čak do 40 puta veće šanse da budu zapaženi od strane regrutera.

U nastavku teksta predstavljamo najbolje načine da optimizujete svoj LInkedIn profil tako da budete zapaženi od strane regrutera.


Kako Kompanije Koriste LinkedIn Pretragu?


Kao što mnogi koriste Google unošenjem ključnih reči u pretraživač, tako i regruteri pretražuju ključne reči na LInkedin-u. Ključne reči su u ovom slučaju fraze koje koristite prilikom opisivanja prethodnog iskustva, veština, znanja i ostalih biografskih kategorija na svom profilu. Većina regrutera ima posebne naloge na LInkedin-u koji im sužavaju pretragu fokusirajući se upravo na ključne reči. 

Ovo znači da, ukoliko u svoj profil uključite relevantne fraze, povećavate sebi šanse da budete primećeni od strane poslodavaca. To naravno ne podrazumeva da zarad primećenosti treba da upisujete veštine koje ne posedujete ili da pretrpavate svoj profil. 

Ipak, potvrdite se da ključne stvari budu istaknute i tako povećajte svoju šansu da dođete do posla u IT industriji

U nastavku saznajte koje to elemente svaki LinkedIn profil treba da poseduje.


Profilna Fotografija kao Uslov bez Kog se Ne Može


Prema podacima Linkedin-a, profili sa naslovnom fotografijom privlače i do 20 puta više pregleda od onih bez fotografije. Međutim, ne morate plaćati profesionalnog fotografa, dovoljno je da vaša fotografija bude skorašnja, u fokusu i sa nekom neutralnom pozadinom. Isti princip kao i za fotografiju na CV-ju.

Ukoliko niste u mogućnosti da pronađete takvu pozadinu, postoji puno online editora koji vam u tome mogu pomoći, a koji mogu da učine da fotografija izgleda kao delo profesionalnog fotografa.

 

Kontakt Informacije i Opis Trenutne Pozicije


Vaše kontakt informacije ne moraju nužno da budu vidljive standardnim korisnicima, ali dobro je da ih unesete kako bi regruteri mogli lako da vas kontaktiraju. Ipak, podatke kao što su broj telefona i adresa iz sigurnosnih razloga možete izostaviti, ali se potrudite da vaša imejl adresa i linkovi ka relevantnim sajtovima i prethodnim projektima ili projektima na kojima trenutno radite (a koji mogu da se dele javno) budu dostupni regruterima.

Ovo polje se nalazi na samom vrhu vašeg profila, ispod fotografije, i upućuje na to čime se bavite. Ukoliko ne ažurirate ovo polje, ono će prikazivati naziv vaše trenutne pozicije i kompanije u kojoj radite, ukoliko ste zaposleni. 

Pored takvog naslova koji možete da izaberete, postoji i opcija da ga kreirate prema sopstvenim potrebama. Jedna od dobrih strategija je da unesete naziv pozicije ka kojoj težite, nivo vašeg iskustva ili veštine koje posedujete, na primer: Front End Developer – JavaScript ili Experienced Digital Marketer and SEO Strategist. Najbolje bi bilo da u naslov uključite i neke ključne reči koje se pojavljuju u oglasima za posao.

 

Sažetak i Prikaz Prethodnih Pozicija 

 

Odeljak za sažetak pruža priliku da kažete nešto više o sebi i prethodnom radnom, praktikantskom ili volonterskom iskustvu. Ovaj odeljak bi trebalo da sadrži minimum tri do četiri rečenice koje nude više detalja o tome čime se bavite i ka kom polju težite u svojoj karijeri.

Isto kao i u biografiji, prethodne pozicije i radno iskustvo treba da budu navedene i na LinkedIn profilu. Njihov opis trebalo bi da bude sažet, sa ključnim rečima i bez previše detalja.

Ukoliko prvi put tražite posao u IT industriji, a imali ste već neku relevantnu praksu, nemojte je izostavljati. Sa druge strane, ukoliko želite da iz neke druge industrije pređete u IT, nemojte brisati celokupno prethodno iskustvo. Ono može biti značajan pokazatelj vaše radne etike i svestranosti.

 

Relevantne Veštine Zbog Kojih će Vas Primetiti


Iako ste imali priliku da ih ukratko pomenete u odeljku Sažetak, na LinkedInu možete pronaći čitav drugi odeljak posvećen veštinama. Možete uključiti i do 50 veština, ali desetak je sasvim dovoljno za početak.

Trudite se da navodite konkretne veštine za rad u programima, a one generalne koje su neophodne za svaku poziciju (poput timskog rada, dobre organizacije i slično) možete i da izostavite u ovom delu. 

Veštine poređajte po redosledu važnosti u odnosu na poziciju za koju se prijavljujete. Izaberite top 3 veštine koje će se prve prikazivati u ovom odeljku, pa ovu opciju iskoristite pametno. Zapamtite, regruteri gledaju.

Nakon što ste uspešno kreirali svoj profil, ažurirajte ga redovno. Regruteri su stalno u potrazi za novim kandidatima! Takođe, radite na tome da širite svoju mrežu kontakata na Linkedin-u i zapratite stranice koje su relevantne za oblast vašeg interesovanja. Takođe, svoju vidljivost možete povećati i povremenim deljenjem sadržaja ili učestvovanjem u diskusijama na drugim objavama.

 

 

Komentara: 0

Ostavite Vaš email ako želite da dobijate obaveštenja o novim vestima na sajtu.

Korišćenjem ovog sajta prihvatate upotrebu kolačića. Saznajte više