12.05.2021

Natalija Mitković

Kreirajte strategiju za društvene mreže u 8 jednostavnih koraka

 

 

 

Osmišljavanje strategije za društvene mreže ne mora da bude naporno, a u ovom tekstu u 8 koraka nalazi se sve što vam je potrebno za efektivan plan.

 

Strategija nastupa na društvenim mrežama predstavlja sažetak svega što planirate da ostvarite i čemu se nadate da ćete postići na društvenim mrežama. Ona vodi vaše aktivnosti i pruža vam uvid da li ste uspešni ili ne.

 

Što je plan konkretniji, to će biti i efikasniji. Dakle, plan bi trebalo da bude sažet i koncizan, jasno definisan, jer ukoliko je preopširan, postaće nemoguće izmeriti njegovu efektivnost.

 

1. korak - Odredite marketing ciljeve za društvene mreže, koji su u skladu sa ciljevima preduzeća

 

Vodite se S.M.A.R.T. metodom u definisanju ciljeva. Ova metoda u marketingu pomaže vam da jednostavnije definišete ciljeve.

 

Skraćenica S.M.A.R.T. označava:

- Specific

- Measurable

- Attainable

- Relevant

- Time-bound

 

Prevedeno na srpski jezik, ciljevi bi trebalo da budu konkretni, merljivi, održivi/dostižni, relevantni vremenski određeni.

 

Primer S.M.A.R.T. cilja bi bio:

" Koristićemo Twitter za podršku klijentima i smanjićemo prosečnu vremensku stopu odgovora na manje od dva sata, do kraja kvartala"

 

 

Pratite metriku koja vam je značajna za posao

 

Pokazatelji poput broja pratilaca i lajkova su jednostavni za praćenje, ali je teško proceniti njihovu pravu vrednost. Umesto toga, fokusirajte se na pokazatelje poput angažovanja, stope klikova i stope konverzija. Ovi parametri su značajniji, jer su direktno povezani sa ostvarivanjem dobiti.

 

Možete imati različite ciljeve za različite društvene mreže

 

Na primer, ukoliko koristite LinkedIn, kako biste povećali promet na vašem web sajtu, značajno je da merite stopu klikova. Ukoliko vam Instagram služi da povećate svest o brendu, možete pratiti broj pregleda Story-a.

Marketing ciljevi za društvene mreže tebalo bi da budu u skladu sa opštim ciljevima preduzeća, jer na taj način pokazuju vrednost vašeg posla za kompaniju.

 

Započnite kreiranje plana za društvene mreže tako što ćete navesti makar 3 cilja za društvene mreže.

 

 

2. korak - Upoznajte svoju publiku

 

Poznavanje vaše publike i šta je to što oni žele da vide na društvenim mrežama je ključno. Na taj način možete da kreirate sadržaj koji će im se dopasti i koji će želeti da komentarišu i dele, a tako će i pratioci postati kupci.

 

Kada je reč o targetiranju publike, najčešće se uzimaju u obzir parametri kao što su: godište, mesto prebivališta, pol,  interesovanja i sl.

 

Analitika društvenih mreža takođe vam može pružiti dragocene informacije o tome ko su vaši pratioci, gde žive i na koji način su  u interakciji sa vašim brendom na društvenim mrežama. Na ovaj način možete precizirati strategiju i bolje definisati ciljanu publiku.

 

3. korak - Upoznajte svoju konkurenciju

 

Vrlo je verovatno da vaša konkurencija takođe koristi društvene mreže, što znači da iamte priliku da naučite iz toga kako i šta oni rade.

 

Sprovedite analizu konkurencije, jer vam ona omogućava da razumete ko je vaša konkurencija i šta rade dobro (i ne tako dobro). Na taj način steći ćete uvid u to šta se očekuje od vas u poslovanju, što vam može pomoći da postavite ciljeve za društvene mreže.

 

4. korak - Napravite analizu društvenih mreža

 

Ukoliko već imate poslovne naloge na društvenim mrežama, pregledajte svoje dosadašnje angažovanje.

 

Postavite sebi sledeća pitanja:

- Šta funkcioniše dobro, a šta ne?

- Ko se interesuje za vas?

- Koje mreže koristi vaša ciljna publika?

- Kakve su vaše stranice na društvenim mrežama u odnosu na konkurenciju?

 

Kada prikupite sve ove informacije, moći ćete da razmišljate o načinima za poboljšanje.

 

Ova analiza treba da vam pruži jasnu sliku u koje svrhe služi nalog na svakoj društvenoj mreži. Ukoliko svrha postojanja naloga na jednoj društvenoj mreži nije jasna, ili je nema, razmislite da li ga vredi imati.

 

Kako biste lakše prevagnuli da li je nalog na određenoj društvenoj mreži vredan čuvanja, zapitajte se sledeće:

- Da li je moja publika ovde?

- Ukoliko jeste, na koji način i za šta koriste ovu platformu?

- Da li mi je nalog na ovoj mreži koristan za ostvarenje ciljeva?

 

5. korak - Podesite naloge na društvenim mrežama

 

Dok donosite odluku koje ćete društvene mreže koristiti, takođe je potrebno da definišete strategiju za svaku od njih.

 

Na primer:

"Koristićemo Twitter za podršku klijentima i kako bismo smanjili komunikaciju putem email-a i telefona"

i/ili

"Koristićemo LinkedIn kako bismo promovisali kompaniju, proširili priču o načinu poslovanja kompanije i organizacionoj kulturi kompanije"

 

Kada ste doneli odluku na kojim društvenim mrežama želite da se pojavljujete, vreme je da kreirate naloge, ili da ažurirate postojeće.

- Obavezno popunite sva polja na profilu

- Dodajte ključne reči, koje su povezane sa vašim preduzećem, kako bi vas klijenti jednostavnije pronašli

- Budite dosledni u brendiranju (logo, slike itd.) na svakoj društvenoj mreži, kako bi vaši nalozi bili prepoznatljiviji

- Koristite kvalitetne fotografije u pravim dimenzijama za svaku društvenu mrežu

 

6. korak - Nađite inspiraciju

 

Iako je važno da vaš brend bude jedinstven, i  dalje možete nalaziti inspiraciju u drugim brendovima koji imaju odlične naloge na društvenim mrežama.

 

Koga vi volite da pratite na društvenim mrežama? Šta je to što oni rade što se dopada ljudima da prate i dele njihov sadržaj?

 

O čemu pričaju vaši ciljani klijenti na društvenim mrežama? Šta možete da naučite iz njihovih želja i potreba?

 

 

7. korak - Napravite kalendar objava na društvenim mrežama

 

Deljenje odličnog sadržaja je od suštinskog značaja, naravno, ali je podjednako važno da imate plan za to kada ćete deliti sadržaj, kako biste postogli maksimalno angažovanje.

 

U kalendar sadržaja na društvenim mrežama takođe bi trebalo da uvrstite i vreme koje bi trebalo da izdvojite za interakciju sa vašim korisnicima. U ovom kalendaru objava sadržaja za društvene mreže nalaze se datumi i vreme objava za svaki kanal i savršeno je mesto za planiranje svih aktivnosti na društvenim mrežama - od deljenja slika i veza do blogova i video zapisa. Vođenje evidencije objava u kalendaru omogućava vam da objave budu pravilno raspoređene i objavljene u dobro vreme.

 

Postoje razni kalendari, specijalno osmišljeni za društvene mreže, a možemo izdvojiti contentcal, falcon, planoly itd., koji nude različite funkcionalnosti i olakšavaju vam organizaciju, na primer mogu se povezati sa vašim nalozima na društvenim mrežama i zakazivati objave, koje mogu da budu objavljene direktno sa sajta.

 

8. korak - Procenite i prilagodite svoju strategiju

 

Strategija za društvene mreže izuzetno je važna za vaše poslovanje, ali ne mora da se desi da ostvarite sve planove pri prvom pokušaju. Kada započnete sa primenom plana i praćenjem rezultata, možete otkriti da pojedine strategije ne daju očekivane rezultate, dok su druge dale i više od očekivanog.

 

Društvene mreže su dinamične, brzo napreduju i menjaju se. Pojavljuju se i nove društvene mreže sa drugačijim vidom objava i interakcija. Uporedo sa tim i vaše poslovanje će prolaziti kroz promene, što znači da treba da idete u korak sa trendovima i da vaša strategija prati i bude stalno prilagođena ovim promenama.

 

 

Izvor: hootsuite

Komentara: 1

S

Svetlana Mitić

25.05.2021 11:51:51

Vaši saveti su dragoceni zasigurno.

Odgovori

Ostavite Vaš email ako želite da dobijate obaveštenja o novim vestima na sajtu.

Korišćenjem ovog sajta prihvatate upotrebu kolačića. Saznajte više